UAZ oficjalnie w Polsce

UAZ Hunter / foto: uaz.ru

Producent samochodów terenowych z Uljanowska, czyli UAZ to legenda rosyjskiej motoryzacji. Znany z wytwarzania prostych i tanich aut, świetnie spisujących się w trudnym terenie. Od niedawna oferuje swoje produkty również w Polsce – poprzez oficjalne przedstawicielstwo.

Jeszcze 30 lat temu terenówki z byłego ZSRR stanowiły podstawowy typ samochodu Wojska Polskiego.
Z powodzeniem służyły również w Milicji oraz innych służbach państwowych. Z czasem niezbyt nowoczesne
i paliwożerne UAZy były stopniowo wycofywane z eksploatacji i dzisiaj znajdują się w rękach miłośników, doceniających historię tych pojazdów oraz ich możliwości do jazdy w terenie.

Drogo i jeszcze raz drogo!

UAZ Polska celuje w grupę klientów, którzy jeszcze pamiętają rosyjskie samochody. Najstarszy model w gamie – Hunter to wojenny weteran. Choć jest produkowany od 2003 roku, to jednak stanowi konstrukcję już o 45-letniej historii, będącą modernizacją UAZów 469/469B i 31512/31514. Proste konstrukcyjnie auto z benzynowym silnikiem 2.7 o mocy 128 KM oferowane jest za 87 164 zł, co w porównaniu do ceny rosyjskiej, która wynosi 626 400 RUB (37584 zł), wydaje się kwotą wręcz zaporową.

UAZ Patriot / foto: uaz.ru

Dla osób potrzebujących bardziej cywilizowanego pojazdu w ofercie rosyjskiej marki znajduje się Patriot oraz jego odmiana Pick-up. Produkowany od 2005 roku model, choć wyglądem nawiązuje do nowoczesnych SUVów, jest typową twardą terenówką o ramowej konstrukcji. Mimo 2 liftingów Patriot nie jest w stanie ukryć wieku swojej konstrukcji, której początki sięgają 1996 roku. Dostępny w czterech wersjach wyposażenia i z jednym silnikiem benzynowym 2.7
o mocy 135 KM, Patriot oferowany jest od 117 684 zł, a wersja Pick-up od 122 967 zł. No cóż… Rosjanie mogą kupić to auto za 699 000 RUB.

Ważną częścią produkcji zakładów z Uljanowska są auta dostawcze, w tym staruszek o oznaczeniu 3303, 3909 czy 3741 (w zależności od nadwozia). Popularna na wschodzie Buchanka (Bochenek), świętuje w tym roku już 53 urodziny! W Polskiej ofercie staruszek oferowany jest pod nazwą Classic i jego ceny startują od 71 603 zł za auto skrzyniowe z kabiną dla 2 osób (wersja 3303).

UAZ Profi / foto: uaz.ru

Większe nadzieje UAZ Polska wiąże z najnowszym dzieckiem rosyjskiej fabryki. UAZ Profi w Rosji nazywany konkurentem Gazeli to skrzyniowe auto dostawcze z kabiną dla 2 lub 5 osób oraz z napędem 4×2 lub 4×4. Profi zdolny jest do przewozu maksymalnie 5 europalet o masie do 1,5 t. Silnik jak to w UAZie – tylko benzynowy, alternatywnie przystosowany do zasilania gazem LPG. To wszystko w cenie od 87 433 zł.

Dlaczego UAZ Polska oferuje samochody w tak wysokiej cenie, w porównaniu do oferty rosyjskiej? Według importera to wina kwestii celno skarbowych oraz konieczność dostosowania silników do obowiązującej w Unii Europejskiej normy Euro 6. Na rodzimym rynku niska cena jest jednym z głównych atutów. Dzięki niej niezbyt nowoczesne auta znajdują wielu nabywców. Niestety w Polsce ważny argument przemawiający za UAZem został stracony.

Co na to Tarmot?

Rzadko zdarza się, żeby auta jednego producenta były oferowane przez dwóch importerów. A taka właśnie sytuacja ma miejsce z UAZem. Od wielu lat sprzedażą samochodów z Rosji zajmuje się firma Tarmot spod Poznania. W jej ofercie znajdują się wszystkie modele marki UAZ w tym również najnowszy Profi z silnikiem Euro 6. Co najciekawsze prywatny importer oferuje samochody w znacznie niższej cenie niż oficjalny dystrybutor. Hunter startuje od 68 000 zł., Patriot od 77000 do 99000 zł. Buchankę pod Poznaniem kupimy za 55000 zł, a Profi – 68 900 zł brutto. W dodatku Tarmot oferuje dostosowanie UAZów do potrzeb użytkowników oraz opcjonalną wymianę w modelu Hunter oryginalnego benzynowego silnika na jednostkę wysokoprężną.

2 thoughts on “UAZ oficjalnie w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *