Silnikowe zmiany w Oplu

foto: Opel

Kolejne zaostrzenia norm emisji spalin, już od jakiegoś czasu wpływają na zmiany w palecie jednostek napędowych. Tym razem małą rewolucję szykuje Opel w modelach Insignia oraz Zafira.

Zainteresowanych zakupem Insignii z najmocniejszym silnikiem 2.0 Turbo o mocy 260 KM informuję, że kwiecień jest ostatnim miesiącem, w którym można takie auto zamówić. W związku z koniecznością przejścia na normę Euro 6d Opel planuje wycofanie tego silnika z produkcji. Zamiast niego do oferty wprowadzony zostanie mniejszy i słabszy 1.6 Turbo generujący 200 KM – jednostka doskonale znana z Astry piątej generacji. Podobnie jak w kompaktowej Astrze w Insignii również będzie łączony ze skrzynią manualną lub automatyczną.

Modernizacja dotknie również podstawowy silnik 1.5 Turbo 140 lub 165 KM. Po przerwie wakacyjnej zostanie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF (Gasoline Particle Filter). Zmiany pod maską dotrą również do Zafiry. Sprawdzony i chwalony silnik 1.4 Turbo 120/140 KM odejdzie do historii. Jego miejsce zajmie większy 1.6 T o mocy 135 KM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *