Nowa Kia Sportage? Tak, ale…
Czwarta generacja Kii Sportage dostępna jest od 3 lat. Według wiarygodnych źródeł już niedługo ten kompaktowy SUV przejdzie lifting. Podczas salonu w Pekinie, koreańska marka zaprezentowała nowy model noszący znaną wszystkim nazwę Sportage. Czy jest to nowa generacja? Odpowiedź brzmi tak, ale….
No właśnie „ale”. Dobrze sprzedająca się w Europie czwarta generacja tego modelu na rynku chińskim oferowana jest nie jako Sportage lecz Kia KX5. Zmiana nazwy spowodowana była pozostawieniem w ofercie starszego modelu
(III generacji), która w 2015 przeszła nawet lifting i była sprzedawana w Państwie Środka jako tańsza alternatywa dla nowego i droższego KX5. W tym roku uznano, że czas „trójki” już się skończył. Jednak według Koreańczyków koncepcja oferowania w jednym segmencie dwóch modeli – tańszego i droższego jest słuszna.
W porównaniu do znanego u nas Sportage, wersja chińska jest zaledwie o 2 cm krótsza (446 cm), węższa o 5 mm
(185 cm) i wyższa aż o 5 cm (169,5 cm). Chiński SUV bazuje na płycie podłogowej starszego modelu, stąd identyczna wartość rozstawu osi – 2,64 cm (o 3 cm mniej niż w IV generacji).
Chińscy klienci marki Kia nie będą mieli alternatywy przy wyborze jednostki napędowej. Producent przewidział jedynie wolnossący silnik benzynowy 2.0 o mocy 161 KM, łączony z 6-biegową skrzynią manualną lub klasycznym automatem.
Budżetowy Sportage to auto celujące w odbiorców o konserwatywnym guście. W jego stylizacji brakuje zadziornego, stylu do którego przyzwyczaiły nas projekty Petera Schreyera. Sylwetka auta jest stonowana z elementami nadwozia nawiązującymi raczej do starych modeli marki z Korei Południowej. Produkcją nowości zajmie się chiński partner koncernu Hyundai-Kia, firma Dongfeng Yueda.