Prawie jak Kamper
Słoneczna pogoda nastraja do wypoczynku z dala od miejskiego zgiełku. Jedną z form aktywności urlopowej są wyjazdy własnym pojazdem z przyczepą lub odpowiednio przygotowanym samochodem kempingowym. Pierwsze rozwiązanie może przysporzyć problemów podczas manewrowania, a drugie jest po prostu drogie i mało praktyczne w codziennym użytkowaniu. Na szczęście istnieje rozwiązanie łączące cechy przyczepy i wozu kempingowego.
Car Camp to krótka przyczepa mocowana na sztywno z samochodem za pomocą haka i uchwytów umieszczonych pod zderzakiem oraz belek zamontowanych na dachu auta. Dzięki takiej konstrukcji niewielka przyczepka tworzy zestaw o długości 5-6,5 m i wysokości od 2,65 m do 3 metrów. Zaletą rozwiązania Car Camp jest połączenie samochodu oraz przyczepy na sztywno, co zapewnia stabilność podczas podróży z dużą prędkością oraz manewrowość zestawu na poziomie auta dostawczego. Dzięki sztywnemu połączeniu i dopasowaniu Car Campa z samochodem rozwiązanie to jest znacznie estetyczniejsze od zwykłej przyczepy kempingowej i zapewnia niższe zużycie paliwa.
Niestety coś za coś. Car Camp musi być dopasowany do konkretnego modelu auta. Wiodącym wytwórcą tego systemu jest niemiecka firma Heku, która produkcję rozpoczęła w 1988 roku. Rozwiązanie Heku przewidziane jest do łączenia z kompaktowymi Oplami z nadwoziem typu hatchback. Pierwszy model dostosowany został do współpracy z Kadettem E, a po modernizacji również z Astrą F.
W 2006 roku Heku przedstawiło kolejną generację swojego produktu, tym razem przewidzianego do tworzenia zestawu z Astrą H, który po zmianach może być również kompatybilny z czwartą generacją – Astrą J. Niestety do tej pory niemiecka firma nie przedstawiła wersji, która może być łączona z najnowszą Astrą K.